Social Icons

twitter facebook Google+ linkedin rss feed email

miercuri, 27 august 2014

House M.D. : Everybody lies

Acum câteva săptămâni am terminat de văzut un serial, House M.D., adică Dr. House. Este cel mai genial serial pe care l-am văzut în viaţa mea. Nu ştiu dacă îl ador pentru că îmi plac serialele cu investigări, sau pentru că pur şi simplu este genial.

Este vorba despre un doctor, Gregory House, un doctor genial, care rezolva cazuri pe care nimeni nu le poate rezolva. Este şeful departamentului de  diagnosticare şi are un caracter foarte interesant. Sunt rare momentele când şi-a arătat latura umană.

Sursa: Google Images


La început, nu prea am fost atrasă de serial. Tot îi auzeam pe colegi vorbind de el, dar nu mă atrăgea. Cum era acea vreme din generală când toate fetele se uitau la telenovele pe AcasaTV şi sincer, niciodată nu am fost atrasă de ele. Este prea multă dramă şi personajelor li se întâmplă multe lucruri aiurea. În telenovele se vorbeşte despre relaţii care eşuează, se vorbeşte despre probleme de familie, despre infidelitate mai ales şi trebuie să recunosc totuşi că progatoniştii telenovelelor sunt pasionali. Însă, este prea multă dramă şi prea mulţi cad în păcatul infidelităţii. Dar acum, nu voi vorbi despre telenovele, ci despre serialul meu preferat, Dr. House. Ştiu că şi în alte seriale există ceea ce există în telenovele, dar consider că alte seriale au şi alte lucruri pe lângă acea dramă, care totuşi nu este atât de mare. 

Îmi place House pentru că acest personaj este comic, dar şi extrem de genial. Dar are şi multe defecte, care predomină şi pot fi observate în felul în care acţionează, dar şi vorbeşte. Dar, acea mască pe care o poartă personajul, să pară că totul este bine, ascunde toată suferinţa lui. Deşi, când suferi, ar trebui să spui cuiva, ca să nu intri in depresie, House nu prea face asta, decât rareori. Şi nu este atât de ok faptul că ascunde ce este în sufletul său, pentru că totul s-a adunat şi a avut momente în care practic vroia să moară. Dar admir cât de puternic este. Însă, încăpăţânarea lui îl opreşte din a-şi face alţi prieteni, din a se conecta cu alte persoane. 

Pe parcursul fiecărui episod, am văzut evoluţia lui, momente tragice, dar şi fericite, prin care a trecut în viaţă. Deşi este un personaj enervant şi încăpăţânat, are ceva în caracter ce te face să îl placi. A reuşit să rezolve aproape fiecare problemă din viaţa lui, personală sau medicală. Dar una din problemele lui sunt puzzle-urile, enigmele medicale pe care nici un alt doctor nu reuşeşte să le rezolve. A infectat fiecare angajat cu care a lucrat şi l-a făcut să devină ca el. De exemplu, când a angajat acea studentă de la medicină. Iniţial, fata era cuminte, nu încălca legea şi nu risca foarte mult. Dar după ce a terminat de lucrat în departamentul lui House, a luat câteva defecte de la e, la fel ca şi fiecare angajat pe care el l-a avut: a riscat, a încălcat legea şi a minţit. Pe de-o parte, este bine, pe de altă parte nu. Si unul din angajaţi a fost foarte afectat de aceste defecte. Pentru că după ce a fost concediat şi angajat în altă parte, a rezolvat un caz riscând şi după aceea nimeni nu l-a mai angajat, trebuind să revină în echipa lui House. 

Un alt lucru care nu îmi place la House este că nu vroia să accepte unele adevăruri. Se credea un zeu întotdeauna şi nu vroia să accepte că nu poate lua rolul lui Dumnezeu şi că unele lucruri pur şi simplu se întâmplă. Dar viaţa l-a învăţat multe şi până să accepte unele lucruri, a suferit. 

Când am început să văd serialul, nu prea îmi plăcea, pentru că arăta lucruri care pentru mine sunt scârboase. De exemplu, cum făceau medicii de acolo operaţii. După primul episod, mi-am spus că nu mă mai uit, dar mi-a plăcut aşa mult, în afara acelor momente când vedeam sânge şi înţepături de seringă, încât am decis să mă uit şi să pun filmul în bara de jos a ecranului atunci când este o scenă mai sângeroasă sau care nu suport să o văd. Şi aşa am ajuns să mă uit la episod după episod. Am văzut sezon după sezon până am terminat toate episoadele. Când am terminat, am simţit că nu mai am ce să fac. Adică, vroiam să văd mai multe episoade. Când auzisem iniţial că sunt doar 8 sezoane, am crezut că sunt multe, dar după ce am văzut serialul, am vrut să mai se facă sezoane. 

Sunt multe de spus despre serial. Aş putea discuta despre personaje, despre felul în care Gregory House rezolva cazurile sau cum se purta el etc. Dar, cred că am scris destul pentru astăzi. 

Aşa că, dacă vrei să te uiţi la un serial bun, House M.D. este serialul perfect. Dar, te avertizez, odacă ce începi să te uiţi, nu te poţi opri. 

Un comentariu:

Lasa si tu un comentariu si spune-ti parerea

 
 
Blogger Templates